tirsdag, november 17, 2009

Ikke første gang han snakker om halvaper

I dag skrev VG om nestleder i Moss Frp, Roger Madsen, som kommenterte et bilde av kronprinsen i Botswana. I følge P4 sa Madsen:
«Prøv å besøke Østen istedenfor Afrika. Derfra kommer det bare halvaper. De må ha 2-3 generasjoner på å tilpasse seg, og det ser man støtt i media»

Generalsekretær Geir Mo vil ikke kommentere saken for VG. Han har tidligere refset andre politikere for at de kaller Frp'ere for rasister. Heldigvis har nestleder Per Arne Olsen skjønt at slik taushet bare er pinlig, og tatt avstand fra dette.

Gruppeleder i Moss Frp sier til VG senere i dag at Roger Madsen har gjort en feil. Han kan umulig ha fulgt med på Roger Madsens facebookskriverier, selv om de er venner.

Her går det fram at han kaller folk fra for halvaper også. Og han har tidligere kalt folk fra Libya for dyr, som vi ikke skal slippe inn i landet vårt.

Det fins mange flotte folk som er medlem av Frp - og som jeg respekterer. Jeg er rykende uenig med Frp i en rekke saker, men jeg synes at mange har et varmt og sosialt engasjement som vi kan beundre. Dessverre så drasser de med seg en del halvaper i partiet sitt. Slik som denne fra Moss

Oppdatert: VG har også oppdaget det jeg skrev om tidligere i dag. Les mer her.

Utklipp fra Roger Madsens åpne facebookprofil (inntil videre) følger under.

Andre medier: Dagbladet, TV2





2 kommentarer:

Svarte Katta sa...

Det er lett å dumme seg ut på facebook. Jeg vet om flere som har skrevet verre ting ;-)

euqid sa...

Skjønner svarte katta at det er forskjell på å være privatperson og aktiv politiker mon tro?