mandag, september 18, 2006

En frekk fan

I dag dukket det opp noe uønsket i postkassa mi. Neida, det var ikke regningen fra Mastercard, eller innkallelse til tannlegen. Derimot hadde noen, dvs en venn, bestilt en IKEA katalog til meg. Hva skal man med fiender.

Altså, for å si det som en brite jeg kjenner sa en gang om det å få besøk av alkoholindustrien:
You don't invite the devil into your house.

Kjære venn, er du klar over hva du har gjort. Min samboer sitter med målebånd og notatblokk, svinser rundt i leiligheten og spør meg: Tror du denne sofaen her vil gå bra til vår nye eikeparkett. Tror du disse gardinene blir fine på kjøkkenet? Kan du komme tidilig hjem fra jobb en dag slik at vi kan dra på Ikea?

Kjære venn, ville du satt opp en spilleautomat i stua til en spilleavhengig?
Tusen takk!

J'ai un suspect!!!


5 kommentarer:

Anonym sa...

hej du gamle vän!

hitta hit via sofia/didriks.

skratta så jag knappt kunde läsa upp den högt för frugan, den där om ikea... i know the drill. ett tips: starta aldrig ikea-konto. det drar dig i graven!

kram madeléne (unf)

Sten M. Berglund sa...

Og velkommen hit skal du være gode Madde!

Det var lenge siden, et savnet fjes i Sveits!

Min samboer har en avhengighetsproblematikk. Her på onsdag skulle hun "på jobb" for å "ordne i noen papirer". Jeg satt lenge hjemme og ventet. Og hvor var hun da jeg endelig fikk tak i henne? Ikke på kontoret. I bakgrunnen kunne man høre en kunderadio som opplyste om at restauranten var i ferd med å stenge.

Anonym sa...

och du din himla nord-norge-man! jag förstår typ hälften av de du skriver.

vi börjar såhär:

*tyvärr är jag inte medlem i IOGT längre. itne heller nykterist. om du läser min blogg förstår du nog det rätt snabbt, då jag beklagar mig över rusdryckernas inverkan på min kropp. tyvärr. men jag har en stark grund att stå på och försvarar IOGTs principer med näbbar och klor, helt undemedvetet.
därför var jag kanske saknad i schweitz... faktum är att jag såg att det var dit alla skulle, det var ju UNDERBART sist och ajg fick en klump i magen min när jag insåg vad jag går miste om. bara för dessa förbannade rusdrycker. oh well. aint over til the fat lady sings...


*du skriver om din katt. du vet. jag har ju träffat skrället, om det är samma som sprang på din innergård utan koppel. vi fika allihop där ute, bara för att det håriga ditot skulle få ränna runt. och jag log och har haft ditt sätt att ta hand om katt som argument för att våra två katter borde vara ute mer! men då dödar katten min mig med att gapa dagarna i ända. och nu bor vi i förorten. där försvinner allt. cyklar. katter. småfolk. vette.

farligt värre!


*nu till mitt mysterium. har ni fått ett barn eller köpt en hund? jag förstår inte. morgan öberg (IOGT) förstår inte heller. förklara!


men due!!!! inte skriva ut mitt namn i min blog. är lite hemlig ju!


kram Madeléne

p.s. kommer kanske till Oslo i vår

Sten M. Berglund sa...

Ja, men beklager hemmelige Madde, som skriver sitt navn fullt ut i min blog, og som tror at jeg skal skjønne at det er hemmelig i hennes egen.

Sjekk lenken min: Even - så får du svar på mitt mysterie om en på 1 år og 8 mnd.

Forøvrig, katten min er ikke ute i byen. Barna i bakgården er for skumle, det samme er bilene. Derfor er han på sommerferie. Om vinteren liker han ikke å gå ut likevel.

Neste år er vi kanskje flyttet på landet selv, og da blir han en lykkelig katt.

Anonym sa...

jamen, seriöst. hur många tror du drar vidare till din blog, via en länk i min kommentarsfält och orkar läsa alla dina inlägg och leta mina kommentarer? nä. just det.


men äsch. jag håller på ge upp det där med att vara anonym och ha en svart blogg med bara hemska tankar där jag spyr spä över människor med fejkade namn.

ond är hon, madeléne.


EVEN!!!!
sicken lyckad kombination! ah. söt onge! grattis, såhär två år i efterskott! bilden med hela familjen med värsta helvetesgapet (utsikt eller ronja rövardotter-gap, det är en smakfråga) var jättefin! men den går ju inte att förstora. jobbigt!

efter sett bild på Even blir jag nu tvungen att lägga upp en gravidbild på en vän som väntar... eh, ja. förslag?