fredag, november 10, 2006

Myk trafikant, jeg? Neppe!

Jeg er vintersyklist! Har skaffet meg piggdekk - og skal sykle i vinter. Det blir fint!
Men jeg er ikke noe utpreget myk trafikant.

Mandag: Da jeg trilla hjem fra barnehagen med Even viste jeg fingern til en som ikke stoppa for oss i fotgjengerfeltete.
Tirsdag: Gikk i et fotgjengerfelt på Majorstua. En varebil ville ikke stoppe, jeg slo i siden på bilen i det han paserte 30 cm foran meg.
Onsdag: På hjemturen min var den en fyr som kjørte inn i sykkelfeltet fordi han skulle svinge til høyre. Problemet var at der syklet jeg og en annen dame på sykkel. Jeg slo nok en gang hardt i siden på en varebil.

Jeg skal få meg hansker med nagler....

3 kommentarer:

Anne Marie sa...

Slå noen ganger for meg også! Er så luta lei av biler som ikke tar hensyn til syklister. Spesielt de som MÅ kjøre forbi, legge seg inn foran meg, og så bråbremse fordi det er rødt lys to meter lenger framme - og dermed må også jeg bråbremse for ikke å havne i støtfangeren. Skikkelig smarte bilister!

Jeg kjøpte ellers skikkelig bra piggdekk i forfjor, fikk ikke brukt dem så mye sist vinter, men nå må de vel snart på igjen så jeg kan sykle til jobben fra januar av.

Anonym sa...

UNDERBART!
mer ilska åt folket!!!

jag brukar gå ut på övergångsställ så bilister får panikbromsa -om de inte visar att de tänker stanna. bara för att. sist var det en kärring som satt brevid som fick en glass rakt i ansiktet när hennes man fick bromsa. MOHAHAHAHAHAHA!!!!!

Sten M. Berglund sa...

I dag kjeftet jeg på en fotgjenger som gikk på rødt når jeg kom i hundre på sykkelen min. Håper han rakk å høre meg mens jeg suste forbi