onsdag, desember 06, 2006

Myk trafikant, jeg? Slett ikke!

I dag var jeg sinna i det jeg dro på jobb. Jeg ble påmint at noen hadde vært så simpel å ta frontlykta mi på sykkelen min, mens den var fastlåst inne i "boden" på jobben. Jeg vurderte om jeg skulle henge opp oppslag eller om jeg skulle sende en dårlig skjult trusselmail til de på bygget. Jeg var rett og slett forbanna for at noen hadde stjelt en lykt til 50 kroner.

At jeg skulle finne den i sykkelboden (den ramla av dagen før) da jeg kom på jobb, er en annen sak. Akkurat i det jeg var som mest sint kommer et kjerringhelvete kjørende, fullt uvitende om at det i Norge er noe som heter vikepliktsregler. Jeg ble nesten kjørt ned i et kryss. Jeg bråbremsa. Det gjorde hun også. Jeg krysset veien, hun fortsatte inn sidegata. Da la jeg etter henne. Først måtte hun stoppe for noen som skulle lukeparkere. Da dro jeg opp på siden av henne (førersiden), dundra knyttneven i sidevinduet hennes, og så ga jeg henne fingeren. Så stilte jeg meg opp i neste lyskryss, der hun fikk rødt, og ga henne obskøne kroppstegn igjen. Da hun kjørte la jeg meg etter igjen ,men fant ut at nå var det nok.

Dette gjør hun neppe igjen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt råskinn! :)

Sten M. Berglund sa...

Dagens lille trafikknyhet:

På tur ned Trondheimsveien i dag tidlig var den en idiot som kjørte forbi meg, for så å stoppe 20 meter lenger fremme pga rødt lys.

Jeg syklet forbi han, sakket på farten i det jeg passerte. Jeg lo hånlig og ristet på hodet for å forklare tydelig at jeg syntes at han hadde gjort seg fortjent til en tittel som dagens idiot!

Anonym sa...

Jeg skal fortelle dette til Mark. Tror du vil bli utestengt fra neste års "Sykle til jobben"-konkurranse