torsdag, januar 06, 2011

Slanking for folk som er tjukk i hodet!

Advarsel: Dette er ikke et politisk innlegg. Jeg sier jo at jeg bare driver med sånt - men jeg er litt useriøs også. Jeg kom over den morsomste svindelen jeg har sett på år og dag - og da må man jo bare blogge litt om det.

Du har sikkert sett det i butikkenes bladhyller. Alt fra Mens health til ukeblader av diverse slag kan fortelle deg hvordan du kan slanke deg og bli vakker/få sixpack. Hos VG kan du lære deg å løpe i kulden slik at du kan stille til maraton, mens Puls Yngvar forteller deg hvordan du kan komme deg ned to buksestørrelser på to uker.

Alt dette er sikkert vel og bra. Mange gode råd. Men sjefen min kom inn på kontoret for å vise noe reklame hun hadde fått i posten. Jeg lo så jeg grein.
Hun hadde fått ett av disse brevene hvor du åpner og ser at det er mange ark. Glansa papir. Ting du kan skrape på for å vinne en totalt ubrukelig premie, og ikke minst svarkonvolutter. 

Det fantastiske i dette brevet ser du her. Hvis dette stemmer - så ser du hvem som får nobelprisen i medisin neste år...




Tenk! En liten strips på tunge - og kiloene renner av deg!
Men det som er fantastisk er jo ofte for godt til å være sant. Det vet jo alle. Selv om du skal få pengene tilbake om det ikke funker, så mener svindl... unnskyld produsenten at folk må få enda en grunn til å velge å kjøpe deres produkt.

Så da gjelder det å smøre litt ekstra på - slik at du kan overbevise skeptikerne en gang for alle.




Og når du åpner denne - får du svaret:


Man kan kanskje være fet og ulykkelig, men man trenger ikke være tjukk i hodet for det!
Lurer du på hvem svindleren er? Roger Coltraine - direktør for Nutrition Information Service.


Mitt råd til folk som har fått denne er:
1. Ta svarkonvolutten
2. Teip den på den største konvolutten du finner.
3. Putt alt av dine returaviser oppi - så mye du klarer.
4. Ikke skriv avsender.
5. Send den i en postkasse
6. Gled deg over at Roger Coltraine betaler for søpla di.

Ingen kommentarer: