søndag, februar 20, 2011

Bruksanvisning for tørketrommel

Jeg skal ikke ha det på meg at jeg leser bruksanvisninger. Men det gjør min kjære. Vi har fått en ny dings i heimen - Electrolux tørketrommel. Småbarnsforeldre i seks år - nå tre barn. Vi skjønte at tiden var moden.

Min kjære oppdaget mange fine advarsler i bruksanvisningen. Du trodde kanskje det gjaldt å passe på å holde lofilter rent, og sørge for at barn og katter ikke kryper inn i maskinen? Neida - det er mer! Her er mine favoritter:

- Dette apparatet er ikke beregnet på å bli brukt av personer (også barn) med redusert fysisk eller psykisk helse, eller som mangler erfaring eller kunnskap om bruken, dersom det ikke er gitt innføring eller instruksjon om bruken av apparatet av en som er ansvarlig for deres sikkerhet.

- Maskinen må ikke brukes av barn eller uføre uten tilsyn.

Jeg regner med at så snart jeg får krympet noe i den maskinen, så kommer jeg til å bli erklært ufør nok til at jeg ikke kan bruke den uten tilsyn.

Ingen kommentarer: